Summa sidvisningar

söndag 16 november 2008

080918 Mete i f-ån

Efter lite surfning på nätet så har jag kommit fram till att jag vill prova att meta lite gädda.

Hittade en ny Cardinal 804 på Tradera. Halva nypriset blev det till slut!!!

Till det köpte jag 0,17mm Fireline. Fint!!

Tog en sväng till f-ån innan jobbet och metade med död sill.

Fick en trevlig gädda på ca 2kg.

Bra fight och rullen funkade super precis som lillebrorsan 802 som jag har på UL spöt.

Läste om en kille som skrev på nätet att mete inte tar bort fiskesuget och jag håller med.

Man kan ju inte bara sitta och vänta. Man vill ju fiska!!!!

Det är ju ok om man samtidigt kan stå och kasta lite.

Får se hur det går med metet framöver………………..

Har tänkt ta en tur på sundet och försöka få lite torsk och sill ganska snart. Bra med sill i frysen om man vill meta fler gånger....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar