Summa sidvisningar

torsdag 27 november 2008

081127 F-ån och N-sjön

Första testen av nya utrustningen!!!

Körde in om F-ån imorse för att provkasta min nya rulle. Meningen var inte att få fisk utan bara att kasta lite för att känna på grejorna. Trots att ån såg ut som lervälling fick jag ganska snabbt en liten gädda. Inte illa på 5 minuters fiske.

Körde sen vidare till N-sjön.

Blev dock lite besviken när jag kom fram då det fortfarande låg is på stora delar av sjön.

Speciellt på den delen av sjön där jag hade planerat att fiska……..

Tog därför mina grejor och började gå tills jag hittade lite öppet vatten. Provade på flera ställen utan att känna det minsta napp.

Efter ett tag hittade jag en liten vik där det var helt igenväxt men såg ändå bra ut. Mellan växterna och ytan var det ca 20-30cm.

På med en Buster Jerk shallow och testa……

En shallow gick för djupt så jag bytte till en supershallow och nu började det hända saker.

Från ingenstans kom det gäddor och högg!!!!!

På ca 1 timme fick jag ca 5-8 gäddor med en vikt på ca 1-2kg.

Inga monster men väldigt spännade!!!

Otroligt roligt fiske när man kan se attackerna. Gäddorna var som galna. Vid ett tillfälle såg jag en gädda hoppa rakt upp i luften…..

Om allt klaffar så blir det ännu en tur imorgon och då kanske det blir något större om man har tur….. Förhoppningsvis är då isen borta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar