Summa sidvisningar

söndag 2 maj 2010

100502 MORGONFISKE UTAN NAPP

Hade ju planerat att jobba i huset hela helgen men eftersom det gick bättre än förväntat igår så bestämde jag mig för att ta en snabbis nu på morgonen.
Kl 06.00 var jag på plats med riggade sill-metspön.


Efter att ha suttit i ca en timme började jag dock fundera på om jag inte skulle gå vidare till ett ännu hetare ställe……..

Vet inte varför men jag började packa ihop prylarna och knallade sen vidare till nästa ställe bara för att inse att jag inte borde flyttat………

Eftersom jag då hade närmare till bilen så valde jag att gå tillbaka till bilen och sen köra till ytterliggare ett ställe och testa lite sillmete där.
Inte heller där nappade det men jag fick en skymt av en riktigt fin öring som var ute på jakt.

Borde ha lärt mig nu att man inte skall ge upp så lätt………..
Gäddorna finns där, man måste bara vänta tills dom vill äta.
Blir inte bättre av att byta ställe.

Idag vann gäddorna över mig!

SKITFISKE!!


Totalt antal gäddfisketurer i år : 25
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 21
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: Klart vindstilla , ca 5-10grader. Klart vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar