Summa sidvisningar

söndag 9 maj 2010

100508 FISKE EFTER JOBBET

Det blev en sväng efter jobbet idag. När jag satt i bilen på vägen hem kom jag att tänka på ett fint vatten som jag tappade en ”enorm” gädda i när jag var yngre.
Det var en av dom första gångerna jag fiskade med något annat än en spinnare.
Gick längs med en liten bäck och kom fram till en stoooor håla. Tänkte att jag skulle testa med en stor vobbler (ca 7cm) och så gjorde jag.
I ett av dom första kasten högg då en fin gädda som dock lossnade igen……

Nu valde jag då att köra dit igen. Bara ca 20 år sen sist.
Kom fram och insåg direkt att antingen har jag blivit stor eller så har den enorma hålan blivit mindre :-)

Hade för mig att den var enorm men nu insåg jag att det troligtvis max finns typ en 5 kilos där.

La ett kast mot den grundare delen och direkt bildades det en efterföljarvåg som i filmen hajen……

1 sekund senare så hade jag fast fisk. Vikt ca 2 kg. Kanske upp mot 3kg om den varit i ”bra skick”.Riktigt sliten, utlekt och smal.

Alltid kul med fisk.
Efter några (dåliga) bilder fick den simma hem igen.

Kom sen hem och hittade ett paket med fiskeprylar som frugan hämtat ut på Coop!

Jag fastnade riktigt ordentligt för isfiske under den gångna vintern och när väl isen kommer igen skall jag ha en Isfiske Rolls Royce i startgropen.
Har därför beställt Berkley svarta spöhållare med plats för alla isspön som skall monteras i min pulka. Passade också på att beställa handvärmare (både kemiska och med glödkol).
Bäst att vara ute i god tid ;-)
Beställde också lite småprylar som krokar , ringar 3-vägslekande osv.

Upptäckte också att jag beställt ett par clip-on polariserande glasögon.
Har alltid tyckt att clip-on är bland det nördigaste som finns och den åsikten finns kvar men samtidigt vill jag inte lägga ut en förmögenhet på ett par slipade polariserande brillor innan jag vet om det är något att ha.

Ni kommer aldrig att få se en bild här på bloggen med dom på…….

Har också ”måttat” min egen avkrokningsduk ifall att den stora stiger på.



Kanske den kommer att användas redan imorgon?
Då är det bottenmete med sill som gäller.

Rapport kommer!

SKITFISKE!!!

SKITFISKE!!!!!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 27
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 23
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: Halvklart , ca 8-10grader. Klart lågt vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar