Summa sidvisningar

söndag 23 maj 2010

100522 TYSKLAND

Glömde ju att visa vad jag ”fick” innan jag reste iväg.


En McTail enligt beställning. Tack för hjälpen med att fixa den!
Är sugen som f-n att testa den men det dröjer nog.  Den är heeeeet!!!Fick dock stanna i Sverige.
Kommer garanterat att lura fina gäddor. Man får ju fisk på det betet man fiskar med…

Var ute en sväng och gick idag. Hoppades att hitta lite vatten och det gjorde jag.
Floden Isar rinner ju några minuters gångväg från mitt hus.
Just här är det lite väl strömt men jag har kikat på nätet och det finns avsnitt som ser helt övergrymma ut…….


Har hittat en sida som beskriver vad som gäller i ”min” flod…..

http://www.fischereivereinfreising.de


När man börjar läsa på så blir man dock lite “ledsen”.
Verkar ju f-n vara nästan omöjligt att fiska i detta landet.
Först måste man ha en fiskelicens från staten. Om man är en invånare i landet skall man göra prov och klödda och ha sig….. Tror det är som att ta jaktlicens i Sverige. Det jag har hittat är att man även kan få en turislicens som varar max 3 månader. Skall kolla upp detta på Tisdag (Måndag är helgdag här).
Efter det är det fiskekort eller ett skriftligt tillstånd från den som äger vattnet som gäller.
Vill man som jag fiska i floden här så måste jag alltså först ha licens sen fiskekort och som om inte det räcker så måste jag fiska tillsammans med en medlem från fiskeklubben som har fiskerätten.

Enkelt??? Inte speciellt…….


Samtidigt så skulle ju ganska många fiskare i Sverige behöva gå en sån kurs. Speciellt om den innehöll ett kapitel om att ta med sin egen skit hem.
Vissa verkar ju tro att skräp bara försvinner…..

Man måste ju dock börja någonstans så jag börjar med licensen och sen får vi se vad som händer.


SKITFISKE!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar