Summa sidvisningar

tisdag 11 maj 2010

100510 BRA BÖRJAN OCH DÅLIGT SLUT

Lyckades få in lite fiske i mitt schema även idag.
Redan på första kastet satt en snipa. Sårig och skadad men en likaväl en gädda.


Efter det gick jag vidare och efter bara ca 10 kast till så bildades en jättevirvel precis vid betet…….
Missat hugg! Försökte lura den igen men inget funkade.
Jag tänkte att idag är ”the day”…….. Gäddorna är grymt på hugget.
Åkte sen vidare till en sjö för att köra lite bottenmete med död sill.
Hade planerat att få sitta lite i lugn och ro men det gick inget vidare.
Maskiner av olika modeller gjorde sitt bästa för att göra så att jag knappt kunde höra vad jag själv tänkte…….
Mysigt? ABSOLUT INTE!!!!!!!

Tog jerkspöet och gjorde några kast. Redan på ett av dom första kasten högg en gädda men när jag drog till med mothugget så lossnade den.

Metade ett tag till och sen gav jag upp. Kändes som en lite misslyckad fisketur……
Får hoppas på bättre fiskelycka senare i veckan.

Har planer på att testa ett nytt ställe……….

SKITFISKE!!!!!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 28
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 24
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: Halvklart , ca 8-10grader. Klart lågt vatten -25cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar