Summa sidvisningar

lördag 25 april 2009

Nytt spö!!

Nu är det tillfälligt avbrott på myggjagandet med bazooka!!!

Efter mitt sista inlägg här på bloggen blev jag så sugen på att fiska med haspelrulle igen att jag bara var tvungen………

Satt och kollade runt på nätet lite och insåg att det där med att fiska gädda med spinnfluga verkade intressant.

Detta innebar ju att jag var ”tvungen” att köpa ett nytt haspelspö. Har alltid saknat ett bra ”mellanspö” för haspelfiske. Nu kom då äntligen en anledning att köpa ett nytt.

Sen tidigare har jag flera UL spö samt flera lite grövre spö för lätt kustfiske samt några spinn/jerk spön.

Blev en sväng till Fiske & Fiskar igår innan jobbet. Målet var ganska klart. Ett haspelspö på 6,5-7 fot med kastvikt 10-25 gram.
Gärna ett Berkley Skeletor. Dyrt men snyggt……

Efter en hel del klämmande och kännande fastnade jag dock för ett Savagear Prologic Bushwacker på 7fot 10-30gram. Det där Berkley Skeletor kändes inte riktigt bra i handen….
Blev också nöjd med ”avbrottet” i det nedre handtaget där man ser klingan. Ser häftigt ut. Priset var oxå vettigt. Det var faktiskt nersatt från jättedyrt till dyrt…. Passar underbart till min Cardinal 804 som jag säkert fiskat med minst 5ggr. Underbar rulle som nu är laddad med 0,17mm Fireline.

Detta kit kommer att få jobba i fortsättningen!

Köpte även en spinnfluga till det låga priset av 180kr!!/(%&¤&#¤#
Får hoppas den är värd det! Hade tänkt att binda egna om det funkar / är roligt.



Trots att jerkandet nu får vila lite så fortsätter jakten på 10+ med oförändrad styrka!!

Skitfiske!!!!
Totalt antal fisketurer i år : 45
Antal gäddor: 29
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar