Summa sidvisningar

lördag 18 april 2009

090419 Storviltsmete mete med barnen

Hade egentligen inte planerat något fiske idag men på eftermiddagen/kvällen så påpekade barnen att jag (i något svagt ögonblick) sagt att vi skulle ut och fiska….

Sagt och gjort.
5 spadtag i komposten gav mer än tillräckligt med mask.
Ner i källaren och leta upp ett teleskopmetspö och sen iväg!
Väl framme hann vi precis slänga ut innan det nappade.
Det nappade bra hela tiden och resultatet av ca en halvtimmes fiske blev 3 st landade abborrar och en mört + en hel del tappade fiskar. 


Den sista bilden visar mörten som jag dock inte är 100% säker på. Tycker att den var lite väl hög och hade lite rödare fenor än mörtar brukar ha. Om någon har något förslag så lägg gärna en kommentar!

Räknar inte upp antalet fisketurer i staistiken då denna tur är "utom tävlan". Chansen att få gädda på mask är ju liten + att det troligtvis inte finns gädda i denna sjö/pöl ........

Skitfiske!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 43
Antal gäddor: 28
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 10 grader, klart, vattenstånd ? , grumligt vatten/ mete med mask

1 kommentar:

  1. En Sarv skulle jag vilja säga men den brukar vara lite guldigare dock. Den trivs i långsamtrinnande vatten i lite tätare vegitation om jag inte missminner mig.

    SvaraRadera