Summa sidvisningar

måndag 6 april 2009

090406 Hur ser en gädda ut?

Jag kommer knappt ihåg… Ännu mindre hur det känns att fånga en…..
Min arbetskompis vet dock hur det känns! Han var ute för att fiska gös i en av de större sjöarna här i Skåne i helgen och lyckades få en fin gädda på 11,2kg att tugga i sig hans wobbler. Bara att lyfta på hatten. Jag ligger alltså nu på 3:e plats i ”gäddligan” på jobbet. Känns lite jobbigt. Man vill ju gärna vara i topp!!

Är dock på väg att ”komma tillbaka” till verkligheten igen. Pencilinet har börjat hjälpa!

Tog faktiskt en sväng in om Fiske & Fiskar i Malmö efter jobbet idag.

Som vissa kanske kommer ihåg så lyckades jag ju ganska nyligen kasta bort mitt favoritdrag. 4 Play 19cm Rainbow Trout. Planen idag var alltså att handla ett nytt…..

Höll planen? Nej naturligtvis inte!!

Fanns just den färgen hemma? Självklart inte!

Istället blev det 5 st andra färger som nog kommer att fungera bra. 495kr för 5 st gick ju inte att motstå! Måste vara billigast i hela Sverige?



Nu skall jag bara bli helt frisk och sen jä--ar skall det fiskas igen!!!

Har också börjat fundera på om man inte borde utöva lite mete med levande bete. Det verkar ju vara så man får dom stora på fall…..

Satt igår och läste igenom statistiken över storgäddor fångade i Sverige sen 1971. Bara genom att snabbt kolla igenom listor, tabeller osv så inser man ju var man borde lägga sin fisketid…….. Man bor ju nära!!! Hmmmmm……

Skitfiske!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 37
Antal gäddor: 21
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar