Summa sidvisningar

tisdag 28 april 2009

090427 Svettigt skitfiske……

Idag var planen att sticka direkt till K-ån för att få maximal tid att lura storgäddan.

In i bilen och direkt dit. Idag ville jag ha revansch!!

Började på stället där jag fick mitt PB på 9,2kg samt haft flera fina följare vid tidigare tillfällen. Trots fiske med både Buster , 4Play och spinnfluga var det helt dött!!!

Sen bar det vidare till stället där jag sist hade flera fina hugg. Inte ett liv (där heller)….

Fiskade mig sen uppströms . Provade alla ställen och alla beten utan att känna ens ett litet nafs…..

Efter ett tag högg det dock till på min 4Play 19cm skitmört. En VÄLDIGT skabbig och skadad gädda hade då till sist huggit på mitt bete. Jag tar fram kameran och tar några kort och funderar på hur jag skall lossa krokarna utan att behöva ta i fisken. Då gör den ett smitningsförsök genom att försöka dra iväg och den lyckas……
Vad händer med 4Playen? Jo eftersom gäddan drog iväg ganska ordentligt innan den släppte så blev det en ganska ordentlig returstuds på min lilla skitmört……. Gissa vem som stod i vägen för returen?


Jag brukar ju skriva att ofotograferad fisk är ofångad fisk men idag så blev fisken faktiskt fotograferad men ofångad.


Efter denna lilla ”upplevelse” fiskade jag vidare med lite större förhoppningar. Dessa skulle dock visa sig vara falska ………
Trots fiske på flera ställen som verkligen såg ”glödheta” ut så hände det inte ett dugg under resten av fisketuren. Helkass!!!!! Hade ju hoppats att få testa det nya spöet på lite större gäddor…..
Vädret var i alla fall varmt. När jag kom tillbaka till bilen såg min tröja ut såhär…..



Nästa fiske blir förhoppningsvis på Torsdag om allt klaffar?!?
Till dess……..skitfiske på er alla!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 47
Antal gäddor: 30
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 20+ grader, klart, vattenstånd lågt? , klart vatten/ 4play 19cm Koi/skitmört , spinnfluga, Buster 13cm 4play ja allt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar