Summa sidvisningar

onsdag 25 mars 2009

090325 Mycket fiske och ingen fisk…..

Efter jobbet stack jag och en arbetskompis till X-ån för att försöka fånga gammelgäddan.
Båten laddades och förväntningarna var skyhöga.



Vi stannade till och jerkade på flera ställen utan ett enda hugg.
Inte ens ställen som såg glödheta ut levererade…..

Det var dock en trevlig fisketur och trevligt väder förutom att det var svinkallt. Mot slutet frös det till is i spöringarna.

Får hoppas nästa tur ger lite mer fisk!

Eftersom jag inte har någon fiskbild så blir det en solig bild på mitt jerk kit.



Har börjat känna mig lite ”risig” så det blir nog inget mer fiske närmaste dagarna. Får vänta tills jag känner mig bättre.

Till dess….. skitfiske på er!!!!


Totalt antal fisketurer i år : 34
Antal gäddor: 21
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 0 grader, klart, vattenstånd ca 0cm, klart vatten/ Buster Jerk Sinking, 4play 19cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar