Summa sidvisningar

torsdag 5 mars 2009

090305 Supersnabbis


Gjorde ett kort kort stopp vid R-ån idag.

Eftersom det inte regnat på ett tag så anade/hoppades jag att det kanske skulle gå bra.

Vädret var ju inte optimalt. Full storm gjorde det svårkastat.

Redan på första kastet hade jag ett mystiskt hugg där fisken var uppe och plaskade i ytan. Tror det var en öring . Jag missade mothugget då jag stod och beundrade hur träden böjdes i blåsten.

Jag blev dock rätt skärpt efter denna miss.

Jag fortsatte att kasta på samma ställe och efter några kast till så blixtrar det till och en väldigt pigg gädda hugger på min lilla 13cm 4 play.

Denna gädda var oerhört pigg och den bjöd på en väldigt trevlig fight.

Allt blir ju faktiskt roligare på UL grejor…..

Jag krokade loss, fotograferade och sen fick den simma tillbaka.



Skitfiske!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 27
Antal gäddor: 14
Årsbästa (Gädda): ca5kg 090204
PB (Gädda): 5,6kg 081217

Förhållanden/beten
Temperatur ca 4 grad, halvklart, vattenstånd ca 0cm, halvklart vatten/ 13cm 4play .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar