Summa sidvisningar

söndag 15 mars 2009

090315 Sista färden……..



På minst en vecka i alla fall. Nu blir det till att vara utan fisket ett tag. Bilen skall in på verkstad och få en ny hel bakskärm vilket tar tid då den är en del av karossen (Volvo V70). Budet är på minst en vecka enligt Volvo…..


Passade därför på idag att ta en liten tur till R-ån. Dels för att stilla fiskesuget och dels för att kolla så att min Ambassadeur CS Pro Rocket fungerar som den skall efter senaste turens sandfyllning. Jag har delat, rengjort och smort upp den.

Sen mitt nya PB på 9,2kg har dock mina referenser ändrats lite…….

Känns inte riktigt lika roligt att ”springa” runt vid R-ån som nästan bara är en liten bäck. Här lär jag ju inte hitta något nytt PB. Kanske upp till 5-6kg men inte mer…..

Nu är det ju definitivt 10+ som hägrar!!!

Jag tror att detta kommer att leda till lite ändrade fiskevanor framöver……

Jaja, min Rocket rulle fungerade i alla fall fint efter min ”service”.

Jag började med att fiska av min vanliga ”innan jobbet” sträcka. Inte ett enda hugg men jag hade en liten efterföljare som inte ville hugga.

Beslutade mig då för att gå nerströms för att pröva lyckan.

Fiskade som vanligt med min 4 Play med en trekrok. Idag monterade jag dock på en liten tyngd istället för den främre trekroken för att få ner betet lite extra pga strömmen.

På det första stället hade jag en efterföljare till på typ2-3kg som inte ville hugga.

På det andra stället högg en hygglig gädda ganska omgående. Pga mina skadade fingrar var jag tvungen att idag använda min lip-grip. Går ju bra till smågäddor.



Efter denna fisk blev det inget mer trots en hel del försök. Hade dock ett missat hugg på ett ställe där jag tidigare fått en ganska hygglig gädda. Det enda beviset var en virvel bakom betet av modell större…….

Skitfiske på er!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 31 (jag glömde att räkna upp förra gången därav hoppet)
Antal gäddor: 18
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 6 grader, klart, vattenstånd ca 0cm, halvklart vatten/ 19cm 4play Rainbow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar