Summa sidvisningar

lördag 21 mars 2009

090321 Back in business!!!!!

Äntligen är bilen fixad! Nu kan man alltså ge sig ut ock fiska igen!! Skönt med försäkringar. Nu kostade det ”bara” 3000kr istället för 17000kr. Dyrt att backa med släp….

Senaste veckan har det alltså inte blivit något fiske utan bara shopping. Detta eftersom jag saknat möjlighet att förflytta mig.

Har nu fyllt upp min Buster låda så att den innehåller en lagom blandning av sinking, shallow och super shallow. Detta för att täcka alla situationer. Med tanke på att jag inte fiskar med Buster Jerk så ofta så räcker dessa 6 mer än väl.



Sen kom ju katalogen från Olsson fiske i veckan……

Efter en timmes läsande ringde jag upp Olssons och beställde följande:

- En 25kgs mekanisk våg av märket Super Samson. Godkänd för storfiskregistrering. Jag är inte så förtjust i min elektroniska våg. Kan ge mig f-n på att den dagen som jag fångar en ordentlig gädda så är batterierna slut i den så nu är det ”back to basic” som gäller!! En krok och en fjäder funkar i alla väder!! (hoppas jag).

- En fjäderringstång.

- En kroklossare ”hookout” från BFT. När jag fick mitt nya PB så var jag tvungen att stoppa in hela handen i munnen på gäddan för att nå med min lilla tång. Kändes som om det var på gränsen för vad som är möjligt. Om jag sen får en större så….

- En ”vanlig” spetstång för att kroka loss mindre gäddor med. Jag blev av med min gamla förra fisketuren.

Killen på Olssons fiske sa att telefonen hade ringt konstant sen katalogen kom ut. Jag förstår varför. Det är trevligt att kolla på nätet men inget slår en katalog!

När blir det nu fiske då? Förhoppningsvis så snart som möjligt. Tror att senaste tidens fina väder borde pigga upp gäddorna lite……..

FISKESUGEN!!!!!!!


Totalt antal fisketurer i år : 31
Antal gäddor: 18
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar