Summa sidvisningar

måndag 9 mars 2009

090309 Test av nya spöet ABU Ruby Crest



Tog en halvtimmmes minifisketur i A-ån innan jobbet i morse. Läget såg ju ganska bra ut igår så jag hoppades att………

Jag hade monterat min Ambassadeur Inshore Classic 5501 på mitt nya 200 kronors spö jag köpte i Helsingborg. Eftersom spöet är 6,6fot och rek kastvikt är 12-25gram så kändes det lite tungt att kasta med min 52grams 4Play men det funkade över förväntan!!

Första kastet fick jag ett trevligt hugg men den ville inte fastna…..

Fortsatte kasta på samma ställe och efter några kast så hade jag ett hugg igen men även denna gången släppte den……

Gick då några meter nerströms och på första kastet högg en trevlig liten gädda på ca 2 kg precis framför fötterna på mig. Spöet fungerade över förväntan. Det var helmysigt att fighta fisk på. Kommer att användas fler gånger! 200kr……..

Efter det var det dags att åka till jobbet.

Skitfiske på er!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 28
Antal gäddor: 15
Årsbästa (Gädda): ca5kg 090204
PB (Gädda): 5,6kg 081217

Förhållanden/beten
Temperatur ca 0 grad, dimmigt, vattenstånd ca -5cm, halvklart vatten/ 19cm 4play Rainbow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar