Summa sidvisningar

söndag 22 mars 2009

090322 Kort tur med minigäddor

Vaknade tidigt imorse och kunde bara inte låta bli……

Smög upp ur sängen, lastade in fiskegrejorna i bilen och stack iväg till R-ån.

Började fiska av min ”innan jobbet” sträcka direkt men inte ett enda napp….

Gick då en bit nerströms och började kasta där. Omgående fick jag ett mycket fint hugg och direkt gick gäddan upp i ytan och visade sig men lika snabbt lossnade den igen…

Jag kastade vidare på samma ställe och hoppades att den skulle hugga igen men icke…

Gick en bit uppströms mot bilen och där fick jag direkt en liten snipa.



Bytte nu till en Buster Jerk och fiskade mig resten av vägen tillbaka till bilen utan ett enda hugg.

Beslutade då att gå tillbaka och testa med Bustern på stället där jag tidigare hade det fina hugget.

På första kastet tar det stopp och jag känner att det sitter en fin gädda på kroken som dock lossnar…..IGEN…..

Kastar vidare och får då en snipa. Ett kort och sen krokar jag av den i vattnet. Den lilla stackaren såg ut att blivit attackerad av en storgädda ganska nyligen. Det är ju den jag vill ha!!!


Efter det står jag kvar och har då ett par fina hugg till. En gång så hugger en gädda min Buster rakt framför fötterna på mig. Dock misslyckas mothugget pga att jag bara kör med en trekrok. Vill ju inte skada smågäddorna i ”min” å. Till sist ger jag dock upp utan att ha fått något mer.

Bilderna idag blev inte så lysande men nästa tur hoppas jag på både större gäddor och bättre bilder.

Om allt klaffar så blir det snart en kort tur till stället där jag för några dagar sedan fick min fina 9,2kgs gädda. Får se när …….

Skitfiske på er!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 32
Antal gäddor: 20
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 5 grader, klart, vattenstånd ca -5cm, klart vatten/ 19cm 4play perch & Buster Jerk Shallow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar