Summa sidvisningar

tisdag 13 april 2010

IGÅR MILANO – IDAG ÅN

Tillbringade helgen i Milano med frugan och därav inget fiske inget fiske de senaste dagarna.
Häftig stad! Jag har tidigare jobbat där ganska mycket men det var några år sen sist så det var ett kärt återseende. Här kan man få se allt det senaste, coolaste och dyraste…..

Bilen ovan är ju praktisk om man har ett odelat jerkspö. Porsche Panamera...... Familjebil?

. Nackdelen är väl att man inte har råd att köpa några fiskeprylar de närmsta 100åren om man skulle handla en sån bil :-)
Letade efter lite Italienska fisketidningar men hittade bara ”skit”. Fick tag i en tidning med lite småkarpar och bäcköringsbilder….. Inte så upphetsande.
Vi var dock i en park med en damm som innehöll både stor karp, stor koi, ruda och även lite sköldpaddor. Ensam med ett spö där så…….


Idag blev det dock en liten snabbistur till ån.

Resultatet var dock inte så imponerande.
Jag hade en följare ända fram till tårna som till sist högg men när jag gjorde mothugg drog jag min 4-play ur munnen på den. Cant win em all!!
Fiskade sen vidare utan ett enda hugg.
Det enda som hände var att jag hittade en grill som någon idiot lämnat kvar vid strandkanten bredvid sitt såkallade spöställ.


Hur f-n kan man lämna en engångsgrill vid åkanten? Jag kan inte riktigt förstå hur dessa människor tänker. Sorgligt!!
Tror dom att den skall städa bort sig själv?

Jaja imorgon är det en ny dag och kanske en ny fisketur. Lutar lite åt UL eller spinnfluga.
Min ambassadeur började klödda lite idag så den får stanna hemma.
När man kastat och börjar veva så kan det ibland ta ett par varv innan frikopplingen ”släpper” och rullen börjar ta hem lina. STÖRIGT!!!
Om någon vet vad det kan vara så låt mig veta.
Antar att den behöver en demontering och uppsmörjning?

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 19
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 18
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: Klart och riktigt varmt (typ 14grader) och med lite vind
Klart vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar