Summa sidvisningar

torsdag 1 april 2010

100331 UTKLASSNING……

Idag var det jerkfiske från Brinks båt som gällde.
Väl framme var förväntningarna skyhöga.
Allt verkade rätt. Väder, vind, grumlighet osv.
Båten åkte i vattnet vid soluppgången och vi började genast fiska.
Jag började genast med att testa mina nya Big Bandit bara för att upptäcka att dom gick på tok för ytligt.
Håller inte riktigt med om att Big Bandit Shallow är ett bra namn.
Borde hetat Big Bandit Popper. Dom flyter ju som korkar!
Provade då min nyinköpta Big Bandit Suspending. Sjönk som en sten…….
Slutsats: 4 nya Big Bandit a 160kr/st var helt värdelösa.
Det finns alltså 3 typer av Big Bandit. 1 popper(shallow) och 2st sjunkande(suspending och sinking).
Testade sen Brinks hemmaviktade Big Bandit. Helgrymma!! SUSPENDING!!!!
Nu blir det till att borra och vikta om de nyinköpta Banditerna innan nästa tur. Rätt viktade är dom ett grymt bete.
Tillbaka till fisket!
Vi började fisket direkt och ganska snart hände det saker.
08.27 Tog Brink första fisken. Inte stor men en gädda.
Bild

Fiskade vidare och efter ett par timmar fick han fisk igen……..
Kl 10.48

Och igen
Kl 10.52

Och igen
Kl 10.58

Och jag då? Jo någonstans där i mitten hade jag (kanske) ett hugg.
Dock inget som fastnade.
Efter detta fiskade vi vidare och efter många timmar lyckades jag då äntligen få en liten fisk. Behöver jag säga att jag blev glad?
Även en blind höna ………….
Kl 15.50

Med tanke på bildens underbara kvalitet så kan jag ju kallt konstatera att Brink fiskar bättre än han fotograferar……
Efter denna fisk kämpade vi vidare och efter inte allt för lång tid så slog Brink till igen.
Kl 16.46

Fisken sög i sig en Mc Tail. Trevligt bete som ser hett ut!

Efter detta blev det inte mer fisk i båten. Brink hade väl något hugg till men inte jag.

Summeringen är nästa sorglig:
Brink 5 landade, resans största fisk samt typ 10 ordentliga hugg (som jag också såg…)
Jag 1 landad och kanske ett hugg

Vad skall man försvara sig med?
Om man kan skylla på snuva så försöker jag med det…… :-)

På Lördag är det dags igen och då skall jag bruka allvar!

SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 15
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 16
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: Dimmigt på morgonen och sen uppklarnande, ca 7-8 grader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar