Summa sidvisningar

onsdag 7 april 2010

100407 ÅFISKE

Det blev ett par timmars fiske efter jobbet idag.
Förhållandena verkade idealiska……… tyckte jag…….
Började med att jerka av ett av mina hotspots utan ett enda napp.
Körde då vidare till ett annat ställe och där hade jag faktiskt ett fint hugg/jättevirvel men inget mer.
Bytte då till metgrejorna och laddade 2 spö. Ett med XL mört och ett med en minimört.
Efter ett tag hade jag ett hugg på minimörten men sen blev det inget mer.

Kan ju bara ännu en gång konstatera att åfiske+flötmete= jobbigt

Fisken simmar in i vassen och klöddar allmänt.

Nu skall jag sälja av lite beten som jag inte använder.


Man får ju sina favoriter och resten blir liggande. Så är det!

SKITFISKE PÅ ER!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 17
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 17
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: Klart och riktigt varmt (typ mellan 10-14grader) och med lite vind
Vattenstånd -10cm , halvgrumligt vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar