Summa sidvisningar

torsdag 8 april 2010

100408 UL PREMIÄR

Såg ju igår att vattenförhållandena verkade vettiga så idag blev det UL premiär efter jobbet.
Hade redan i förväg tänkt ut var jag skulle fiska så det var bara att börja fiska av mina ställen.
Hade glömt stövlarna hemma så det blev lågsko-fiske för hela slanten.
Började fiska av första stället och på sista kastet högg en pike!
Väldigt liten men dock en fisk!!!!!!


Fisken var p G idag så jag började hoppas på fler.
Efter det gav jag mig av till nästa ställe där jag ganska omgående missade ett bra hugg.
Trots flera försök så högg den inte igen.
Knallade vidare till nästa ställe och hade då en ganska trevlig följare som dock vägrade att hugga.
Efter detta började jag gå mot bilen för att fara vidare och försöka lura gäddan som högg igår. Precis då ringde frun och meddelade att klockan började närma sig matdax. Bara att avbryta.
Man skall ta dom bästa ställena först och inte sist …….
Dock ganska bra ändå.
1 landad
1 missat hugg
1 följare
Börjar likna nåt!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 18
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 18
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: Klart och riktigt varmt (typ mellan 10-14grader) och med lite vind
Vattenstånd -10cm , halvgrumligt vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar