Summa sidvisningar

lördag 9 januari 2010

VINTERPYSSEL

Eftersom jag inte kommer ut och fiska pga av vädret har jag ägnat mig åt att fixa till lite Jerkar så som jag vill ha dom.
Jag är ganska förtjust i att fiska grunt och ibland fiskar jag så grunt att det bara funkar med extremt grungående beten.
Ett bra exempel är senaste turen då jag fick en 6,2 kgs gädda på en Buster Jerk Shallow Cruiser. Detta bete kan fiskas otroligt grunt även med en ”tung” titantafs som jag föredrar framför fluorocarbontafsar. För mig är fluorocarbon ungefär detsamma som nylonlina…..

Jag vet att många inte alls håller med mig men det är iallfall vad jag tycker och man har ju alltid rätt att tycka, eller hur?

Sen använder jag ju trots det Fluorocarbon själv ibland ;-)

Jaja, jag hade tänkt att handla på mig några BJ (Buster Jerk) Shallow Cruiser i någon bra färg men när jag kollade upp utbudet blev jag inte så impad…..

I vanlig Shallow Runner samt Sinking finns det hur många färger som helst men inte i Shallow Cruiser.
Fick därför en ide om att måla ett par egna.

Sagt och gjort. In på Biltema och handla ”lite” färg, primer och lack och sen inhandlades ett par BJ Shallow Cruisers.


Jobbigt namn. De heter Shallow Cruiser men det står Super Shallow på betena? Logiskt? Not!
För mig är det inte självklart att en Shallow Cruiser går grundare än en Shallow Runner….. Så är det iallafall.

Skit samma!
Efter detta lilla inköp så började jobbet. Betena slipades ner. 


Sen grundmålades dom. 


Efter det målades dom i sina ”huvudfärger”. 


Sen var det dags för mönstet. Jag fixade till en liten hållare där man först kunde lägga betet och sen lägga en målningsmall ovanpå utan att den tog i betet. Fixade även till en lackbox modell enkel med ett utsug.
Funkade ganska bra!


Efter det så monterades ögonen och jag skrev även ”super shallow” på buken(som original). Skrev med en sån där penna man skriver på kläder med. Efter det blev det ett antal lager lack. 

Färdigt!!!!!!
En gädda och en tånglake (kan man kalla dom med lite god fantasi).
Man lär kanske inte lär få så många förfrågningar om att göra specialare till fiskeaffärer och CWC men jag blev i alla fall nöjd !!
Dessa beten skall garanterat få tid i vattnet när istiden är över…..
Hoppas det blir snart.
Hade ju sett fram emot en lite varmare start på året än detta.
Jag har faktiskt också blivit medlem i en fiskeklubb!! Första gången på mååååånga år.  Tänker inte avslöja vilken . Trevligt!!

Kanske några av oss kommer att ses på något klubbmöte i framtiden?

Skitfiske!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 0
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 0
Årsbästa (Gädda): 0kg
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar