Summa sidvisningar

söndag 17 januari 2010

100116 GÄDDMETE

Så har man avverkat sitt första isfiske.
Blev inbjuden av Renz till ett av ”hans” vatten för att försöka lura storgäddan.
Då jag inte har prylar till detta fiske (förutom isdubbar) fick jag låna spö av Brink.
Tack så mycket för lånet!

Väl framme vid sjön borrade vi snabbt vars 3 hål och laddade ”våra” spön.


Till bete använde vi sill, liten mört samt gigantmört.
Har aldrig förr sett så stora mörtar.
Ni vet det där om att stort bete ger stor fisk……

Vi mäskade även med sillbitar.
Efter det började vi att vänta och vänta och åter vänta……..

Trots en hel del förflyttningar så hjälpte ingenting.
Vi fick inte ett enda hugg. Ett par misstänkta ”mörtstirr” hade vi men inte mer.
Efter ca 6 timmar ute på isen gav vi då till sist upp utan en enda fisk.


Trots skitfisket så var det en trevlig dag på isen och jag hoppas jag kommer ut på isfiske igen.
Planerar faktiskt att handla upp 3 spö samt vippor nu i veckan så att jag eventuellt kan komma iväg nästa helg igen. Har ju ett hett ställe jag skulle vilja testa ismeta på.

SKITFISKE PÅ ER!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 2
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 0
Årsbästa (Gädda): 0kg
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden:
Blåsigt mulet väder med ca -2grad i luften. Ismete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar