Summa sidvisningar

söndag 10 januari 2010

PREMIÄR 2010

Idag kom jag då iväg på årets första fisketur.
Hade inga större förhoppningar om att hitta öppet vatten men jag gjorde ett försök.
Tyvärr hade senaste tidens superkyla gjort sitt jobb väl…….
Trots detta hittade jag ett par ”pooler” med öppet vatten som jag kunde fiska av.


Annars var det ganska hopplöst. För första gången kunde man gå på ån.



Vågade mig dock inte ut så långt. Isen kan ju vara lite känslig i strömmande vatten :-)
På ett par ställen var isen helt klar. Man skulle ju gärna velat fått ner betet en 10 cm till….. 



Sammanfattning:
Blåsigt, kallt och isigt men j-ligt skönt att komma ut och göra några kast med jerkspöet.
Om bara temperaturen vill stiga lite till så kan man snart fiska i öppet vatten igen!

Så ligger man back i statistiken igen. Förra året klarade jag inte att snitta en gädda per tur men i år kanske kanske?

SKITFISKE PÅ ER!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 1
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 0
Årsbästa (Gädda): 0kg
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden:
Blåsigt halvklart väder med ca -1grad i luften. Klart vatten. Normal vattennivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar