Summa sidvisningar

söndag 24 januari 2010

100123 ISFISKE PÅ HEMLIG ORT

Idag var planen att fånga storgädda på ett (för mig) nytt ställe.
Jag , Brink och Renz var laddade upp till tänderna.
Mycket mört och totalt 13 spön (Brink 6 , jag 4 och Renz 3).
Chansen för bra fiske verkade grym…….
Väl på plats laddade packade vi upp våra prylar och började rigga utrustningen.


Målet inför denna fisketur var att få tag i sådana där värmekuddar (uppladdningsbara genom kokning) man kan ha i fickan och värma händerna på men eftersom lagret i Skåne med vintergrejor inte verkar vara så stort så var dessa såklart slut överallt…….
Det jag istället fann var ett slags värmeplåster på Apoteket.
2st för 50spänn. Inte så billigt, men jag köpte ändå ett paket.
Efter att allt kommit ner i vattnet satte jag fast ett på var hand.


Inte så smidigt att ta på vantarna med stora plåster på nävarna så jag vek dom istället dubbla och hade dom lösa i vantarna.

Efter en liten stund så löste då första vippan ut. Naturligtvis på Brinks spö…..
Efter ett motthugg som fick mothugget i” Gädda – the movie” att se urmesigt ut så landade Brink det här urtidsmonstret.


Efter detta så hände det inte så mycket.
Vi satte oss tillrätta och väntade på action.
Brink och Renz satt och myste i Brinks soffa.


Oj!! Fel bild!! Svårt att skilja på dessa båda bilder ;-)


Efter flera timmars väntan gav vi då till sist upp.
Inte så lyckat fiske men en trevlig dag ändå.
Och mina plåster då? Helt övergrymma! Rekommenderas varmt!
Nästa gång tar vi storgäddan!!!

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 3
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 0
Årsbästa (Gädda): 0kg
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden:
Halvblåsigt halvklart väder med ca -3 grad i luften. Ismete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar