Summa sidvisningar

måndag 1 november 2010

101101 NOVEMBERGÄDDOR

Idag blev det ett kort metpass. Hade planer på att ta en riktig feting idag så jag laddade hinken med riktigt stora mörtar.
Väl framme så inser jag att det blåser åt fel håll. Helt omöjligt att få ut betet till rätt plats……

Hoppar in i bilen igen och kör vidare till nästa ställe. 
Jag riggar snabbt spöna och slänger ut. På mitt ena spö laddar jag på en riktig jättemört.

Den är så stor att den utan problem sticker med flötet. Jag står och kikar när flötet sticker hit och dit men när det börjar närma sig vassen beslutar jag att veva hem den och göra ett nytt kast. Gissa om jag blir förvånad när jag inser att en gädda tagit mörten….

Eftersom jag inte gjorde mothugg så lossnade den såklart ganska omgående.
På med ny mört och ut igen. Nästan direkt så blev det hugg igen.
Inget monster men ganska ok ändå.

Fiskade sen vidare och fick då en snipa direkt.
Efter detta lyckades jag inte landa fler fiskar men jag fick hugg på alla mina mörtar och tappade en lite trevligare fisk efter ca 10 sekunder (som jag filmade) men sen var det slut…..

Nästa gång skall jag ta med mer betesfisk!!!
Det är kanske det varma vädret som satt fart på fisket?

I´ll be back!!! 

Totalt antal gäddfisketurer i år : 46
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 94
Årsbästa (Gädda): 7,2 kg 100828
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar