Summa sidvisningar

fredag 26 november 2010

FÅ DIN BUSTER JERK ATT HÅLLA MER ÄN EN FISKETUR

Jag har skrivit om denna produkt innan men gör det igen nu när jag är färdig med min utvärdering.

Från början letade jag efter en lack som skulle kunna skydda mina hemmalackade beten.

Efter några turer ute på Fiskesnack så hittade jag en tråd om golvlacken LV-1.
Lät jättebra så jag beställde direkt!!

Tillverkare är www.solmaster.se

Återförsäljare är www.svenskfiskeshop.se

Blev dock jättebesviken när jag testade första gången.

Färgen bubblade sig, lacken sprack och vi första fisketuren trillade all lack av……..
Kanske var det så att lacken reagerade med färgen på ett negativt sätt samt att jag körde en expresshärdning i ugnen?

Hade först tänkt slänga möget men jag tyckte att jag kanske skulle ge den en chans till enligt instruktionerna på Fiskesnack.

Sagt och gjort. Jag tog en ny Buster Jerk, mattade ner den lite med sandpapper och började sen golvlacksdoppen. Väntade sen några timmar mellan doppen för att slippa kladdet med halvtorkad lack.

Efter 6 dopp fick den sen torka ett par dagar.

Det man reagerar på direkt är att betet efter dessa dopp får en grym finish!

För att testa betet ordentligt fiskade jag sen med detta bete nästan en hel dag i Blekinge.

Resultatet?

Efter ett antal kast in bland stenar och bråte under en hel dag så gick till sist nosöglan sönder men lacken höll.

Naturligtvis lossnar både färg och lack vid fullträffar rakt på stenar men man kan nog inte förvänta sig något annat.

Och gäddorna? Tja jag fick en gädda på 95cm med min doppade BJ som gav mig en andraplats i Karlskrona Pike Tournament 2010 så det får väl också anses ok.

Jag är alltså helnöjd! Experimentet med hemmalackade beten får fortsätta vid sidan om.

Efter detta har jag doppat alla mina Bustrar i LV1!

Har märkt att om man doppar slitna Bustrar så kan ibland grundfärgen reagera med lacken. Ett gammalt bete får man alltså doppa och sen vänta tills det torkar. Efter det kan man slippa ner eventuella resningar i lacken och sen doppa igen. Till sist blir det då perfekt.

När betet sen får lite stryk slipar man ner ojämnheterna med ett fint sandpapper och sen ger den något dopp så är den som ny igen.

Betyg: 5 gäddor av 5 möjliga

Behöver nog inte säga att jag lägger denna under "Bra saker" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar