Summa sidvisningar

måndag 15 november 2010

SEGA HAVSGÄDDOR

Så var det då dags att försöka lura lite havsgäddor igen.
Med tanke på förra turens grymma avslut så var ju förväntningarna ordentligt höga!

Vi var på plats vid soluppgången och började genast fiska av stället som gav oss ett så grymt fiske sist. Ganska omgående hade jag ett hugg på min specialpreppade 4-play.

Jag har lättat en 4 play 19cm för att bli flytande med 2 trekrokar. Original kan den bara ha en trekrok om den skall vara flytande.

Genom att borra 3 st 5mm hål i den främre delen så blir man av med lagom vikt. Sen är det bara att täppa till med epoxy och sen måla i en tuff färg. Funkar sen jättebra med dubbla trekrokar för grunt fiske!!

Efter detta hugg fortsatte det likadant i ca en timme. Hugg efter hugg men ingen fast fisk.

Till sist fick vi ge upp detta stället utan fisk och fara vidare.
Nästa ställa gav absolut ingenting och vi bestämde oss då för en lite längre förflyttning.

Väl på plats lyckades då Brink lura första fisken på en riktig klassiker.
En ”Gäddfeber” Buster Jerk. Modifierad från sjunkande till suspending.
Plötsligt så hade Brink dragit upp 3 fiskar innan jag ens hunnit blinka……

Ingen bra start för mig!!!
Detta försprång var omöjligt att komma ikapp under dagen.
Fisken var enormt utspridd.

På vissa ställen fick vi en snipa, nästa inget, på nästa bara ett hugg osv osv.

Att sen Brink krokade sina fiskar istället för att tappa dom gjorde inget lättare för mig :-)

Riktigt segt fiske.

Trots detta kämpade vi på och vid dagens slut Hade Brink lurat upp 7 fiskar och jag 5. Bra jobbat Brink!
Lite glad får jag väl vara för dagens största! Med (mycket) framhållning ser den nästan grov ut.

Brink håller nog inte med men eftersom det är min blogg kan jag ju skriva vad jag vill ;-)

Hittade flera ställen som kändes superheta och som troligtvis kan ge superfiske vid rätt tillfälle. We´ll be back!!

Ser nu att jag äntligen passerat 100 strecket i antal fångade gäddor trots att jag varit borta så mycket. Känns bra!!!

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 48
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 102
Årsbästa (Gädda): 9,4kg 101107
PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar