Summa sidvisningar

måndag 15 november 2010

PYSSEL

Har läst på Fiskesnack att man kan skydda sina Buster Jerkar med en golvlack som heter LV-1 från Solmaster. Beställde därför genast en burk från :
http://www.svenskfiskeshop.se/

Tanken var att skydda mina hemmamålade Bustrar.
Fördelen med denna lack är att man inte behöver något torkhjul. Doppa 6 ggr med ca 20-30 min mellanrum och låt sen härda i 48h!

KLART!!!


Ett superskydd som kan bättras vid behov med ett nytt dopp efter lite slipning med ett fint sandpapper.

Ner med mina hemmalackade Bustar i lacken och eftersom jag sen hade bråttom tänkte jag expresshärda i ugnen. 60 grader i två timmar och sen tog jag ut betena……

F-I-A-S-K-O!!!!!

Min färg hade löst upp sig och lacken hade bubblat och spruckit……
Så skall man alltså inte göra , bara så att alla vet!!!

Vid fisket sen så lossnade lacken direkt efter några kast……

Blev lite besviken och tänkte att aldrig mer använda lacken men sen ändrade jag mig.

Eftersom det står så mycket positivt på Fiskesnack om denna lack så testade jag att göra som man ska med en originalmålad Buster Jerk.

Doppa 6 gånger (20-30 min mellan doppen)  och låt sen lufttorka.

Resultatet blir fantastiskt!!!

Vilken finish!!!! Nu återstår bara att se hur dom håller……
Känns som om dom har ett glaslager ovanpå lacken.

Verkar riktigt lovande. Jag har nu gjort detta på flera av mina Bustrar för att spara målningen. En Buster original håller ju typ för en dags fiske innan den ser ut som skit. Förhoppningsvis är det slut på detta nu.

Återstår dock att ta reda på hur jag skall skydda mina hemmamålade.

Kanske funkar det om man undviker ugnen:-)


To be continued………………

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar