Summa sidvisningar

tisdag 1 december 2009

INGET FISKE……..

Slängde in fiskeprylarna i bilen imorse för att kunna ta en kort fisketur efter jobbet.
Planen var att försöka lura en gädda med spinnfluga.
Detta hoppades jag på ända tills jag såg i planeringen att jag hade ett eftermiddagsmöte inbokat……
INGET FISKE IDAG HELLER!!!!
Hoppas istället att jag kan komma loss på Torsdag.
Om det inte kommer mer nederbörd så borde vattennivån vara ganska bra då tror jag.
Har ju dock haft fel för när det gäller just det……..
Känns som om det verkligen är dags för en fin gädda nu!
Håller också på att fundera över att köpa 2 st gäddmete-kit.
Man är ju inte så svårövertalad när det gäller att handla nya fiskeprylar.
Har ju metat en del tidigare men alltid med fel prylar.
Kanske är dags att köpa lite riktiga prylar och sen ge metet en seriös chans?
Jag vet ju ställen där det finns riktiga bestar och mete kanske är rätt metod?
Måste ju fånga den där 10+aren.

SKITFISKE PÅ ER!!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 111
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 100
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar