Summa sidvisningar

fredag 18 december 2009

091217 ÄNTLIGEEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!

Fick en lite lucka i schemat idag som innebar att jag kunde sticka iväg och ta en liten kort fisketur.
Hoppades att det skulle vara öppet vatten vilket det oxå var!
Efter bara ca 10 minuters fiske hugger äntligen en gädda.
Underbart att äntligen få en fisk igen!
Gädda 101 detta året!!!


Inte stor men ändå en gädda.
Efter ett snabbt kort fick den simma hem igen. Kändes som om förfrysningsrisken idag var överhängande.


Kylan idag gjorde det dock VÄLDIGT svårfiskat.
Spöringarna frös till is efter bara några sekunder och sen fastnade linan.

Detta samtidigt som ytvattnet mer påminde om en ”Slush Puppie” än om vatten……
Antar att om kylan fortsätter så är det is imorgon.
Då blir det inget fiske på ett tag.
Har ju flera gånger tidigare fiskat när det frusit i spöringarna men idag var värst hittills……
Avbröt därför fisket och begav mig av hemåt. Kan efteråt nöjt konstatera att mina fodrade Tretorn gummistövlar är grymma. Med vanliga strumpor frös jag inte alls trots tiden i snön och vattnet. Även mina Rapala handskar får 5 rattar av 5 möjliga. Gött med bra prylar!!!

Har ju inte heller berättat att jag igår var inne och köpte 2 st spö för gäddmete inne på Fiskekompaniet i Malmö.
Upptäckte dock att att både toppöglan och rullfästet inte var som det skulle.
Öglan var trasig och spöfästet delade sig.
Frugan hade dock ett jobb i Malmö idag så hon var inne och fick ett nytt spö.
Perfekt! Fick även ett par småprylar i kompensation för ”sveda och värk”.
Man bockar och bugar. Ett skolexempel på hur man behåller en nöjd kund!!
Nu har jag Rullar, alarm och spö.
Skall rota igenom gömmorna hemma och se hur det är med lina och spöställ.
Nu har jag snart två trevliga gäddmetekit.

SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 115
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 101
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca -5grad , klart med solsken , vattenstånd ca -5cm, halvgrumligt-halvklart vatten. Gäddan högg på 19cm 4Play Rainbow trout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar