Summa sidvisningar

söndag 19 juli 2009

090718 Stort bete = stor fisk……..Nääääääää!!!!!!

Vaknade 05.30 idag och stack iväg direkt.
Idag skulle ju den stora skånegäddan upp!!!!!
Testade först på ett av mina ”hotspots” utan större succe.
Tappade en gädda på ca 2-3kg efter några sekunders fight och efter det var det stendött…
Dessutom var det nästan omöjligt att kasta pga all ”sallad”.
Åkte efter det vidare till stället där jag för några veckor sedan fick en fin 5 kilos.
Började att fiska med min nya Herky Jerky och efter bara några kast hugger en fin gädda som dock lossnar direkt igen…….
Fiskar vidare utan mer kontakt och efter ett tag byter jag till en Big Bandit Shallow.
Efter bara några kast hugger det till ordentligt igen men inte heller denna gången blir det fast fisk……
Efter detta testar jag alla beten i lådan utan något mer hugg och då drar jag vidare till en sjö där jag vet att det simmar riktiga bestar.
Då det är den stora jag är på jakt efter väljer jag att fiska med Big Bandit.
Jag fiskar och fiskar utan ett enda napp men plötsligt hugger det till!
Instinktivt gör jag mothugg och då kommer min Big Bandit flygande mot mig med en gädda på!!!! Ett riktigt sjöodjur!!! Jag visste att dom tog stora byten men kolla detta. Gäddan är den minsta jag fått sen jag började jerka.


Efter detta fiskade jag vidare ett bra tag utan att få något mer. Började då fundera på hemfärd istället.

Stannade dock till för att försöka lura gäddan som inte ville fastna tidigare på morgonen men den ville inte mer…..
Jag fick i alla fall testa min nya regnjacka. Betyg MVG.


Skitfiske!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 77
Antal gäddor: 60
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca +19 grader, regnväder, vattenstånd lågt , halvgrumligt vatten, Fisken högg på Herky Jerky Perch samt Big Bandit Shallow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar