Summa sidvisningar

fredag 26 juni 2009

090625 Efter 12h kom första ”tail-gäddan”

Vaknade tidigt idag så det fanns ju inget val………..
En liten fisketur innan jobbet blev det!
Självklart var det fiske med mitt nya tailbete från BROMANODELL som stod på agendan!
Började på ett ställe som är ganska grunt. Gissar att det på vissa ställen bara är ca 0,5 meter.
Betet är suspending och jag upptäckte ganska fort att man var tvungen att ”kämpa” en del för att lyckas hålla det uppe från botten.
Trots det lyckades jag efter bara ett par kast fånga min första ”tailgädda”.


Den högg precis framför fötterna och kämpade bra trots att den var ganska liten. Efter några kort fick den simma hem igen.
Åkte sen vidare till ett ställe som är lite djupare men som aldrig levererat något annat än ett par snipor trots att det ser hett ut……
Här kom Tailen mer till sin rätt och kunde fiskas mer avslappnat men ännu en gång fick jag åka därifrån utan att ha fångat något.

Måste också berätta att Titantafsarna från BFT är helt grymma. Känslan är kvalite av första klass. Inga fler öppna beteslås...

Dock är "tail-isen" bruten och betet kommer att få många fler chanser då jag tror hårt på det!
Har idag också spanat in ett nytt ställe som verkar lovande. Kanske imorgon bitti???
To be continued……
SKITFISKE!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 68
Antal gäddor: 50
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 17 grader, klart väder, vattenstånd -25cm , halvklart vatten ,
Fisken högg på BROMANODELL tailbete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar