Summa sidvisningar

torsdag 25 juni 2009

090624 Nya prylar…..

Svängde in om Fiskekompaniet i Lund på vägen hem från jobbet idag.
Planen var att handla några nya tafsar efter gårdagens missöde.
Naturligtvis så hade jag ju mer saker med mig hem än tafsar…….


1 jerkbait , Fiskekompaniets egen modell
2 Titantafsar från BFT (Har redan rostfria på jerkspöet men nu blir det Titan där samt på haspelspöet. Dyraste och bästa!!!
1 Tailbete från BROMANODELL 110mm /85gram, suspending. C15 Burbot. Helt nyinkommet!!
Den sistnämnda tror jag stenhårt på. Den ser helt grym ut……. Att den sen är handgjord i trä gör ju allt ännu coolare.


Vilken gädda kan motstå den looken?
Förhoppningsvis kan jag snart rapportera om min första ”tail-gädda”.
Lovade också att börja skicka in bilder till Fiskekompaniet om/när jag fångar något trevligt som kan publiceras på deras hemsida. Hoppas att det blir snart!!
Skitfiske på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar