Summa sidvisningar

tisdag 16 juni 2009

090615 Börjar bli dags för fiske....

Innan jobbet idag så körde jag till ett intressant fiskeställe. Jag hade inga fiskeprylar med mig men ibland vill man ju bara kolla läget.
Jag stannade bilen gick av och tittade lite. Såg verkligen bra ut………
Efter lite velande gick jag sen in i trädgården till ett hus som låg i närheten. Där satt en man och en kvinna som visade sig vara väldigt trevliga och de sa att det skulle vara helt ok om jag ville fiska där. Man tackar och bockar!!!

Mannen berättade även om ett vatten i närheten som tidigare innehållit ädelfisk men numera fanns det bara gädda………. Lät grymt intressant!!!Får se om man någon gång får fiska där???

Jaja nöjd med detta så åkte jag vidare till jobbet. Nästa fisketur blir nog dit!!!
På jobbet såg jag att en arbetskompis varit ute en sväng i helgen. Här är hans historia:


Hej

Var en kort runda (ca 2 tim) i ån igår, söndag. Otroligt mycket vatten (grummligt) efter senaste tidens regnande. Farten på vattnet var också ganska hög. Förutsättningarna för fiskelycka var med andra ord inte så goda.
Fiskade först med diverse jerkbait. Provade många ställen och olika färger utan ett enda litet hugg.
Tröttnade då på att jerka och bytte till UL med spinnare. Efter tre kast fastnade denna hungriga krabat (halvkassa telefonbilder). Efter lite kamp kunde firren landas och visade vid invägningen 2,9 kg. Ingen jätte men med UL-grejor blev fighten rigtigt rolig. Tycker nästan det är roligare att fiska med lätta grejor. Åtminstone igår när det gav resultat.
Efter ytterligare 10-15 minuters fiske utan känning var jag tvungen att ge upp och bege mig hemmåt.


Tills nästa gång, skitfiske på er!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 63
Antal gäddor: 47
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar