Summa sidvisningar

torsdag 4 juni 2009

090603 Nästan glömt hur man fiskar……..

Just nu känns det som evigheter sen jag var ute på en ”riktig” fisketur. Tror inte heller att det blir någon de närmsta dagarna. Har varit och är fullt upp med allt annat .
Jag håller tummarna för att det snart blir lite tid över så att jag kan jaga vidare efter 10+.
Annars så rullar allt på och de nya invånarna här i huset (grodynglen) växer så det knakar.
Efter att ha letat runt lite på nätet har jag kommit fram till att det går bra att mata dom med vanlig fiskmat (flingfoder) samt frysta röda mygglarver. Det senare får nog anses som lite lyx men vadå? Verkar som dom trivs i sitt lilla akvarium.
Äter gör dom och växer så det knakar. Bakbenen börjar nu bli riktigt fina och på de största kan man även börja ana framben. Helfräckt att få följa detta!


Var häromdagen (jag är nog där var dag) inne på Sportfiskegigantens hemsida. Såg att dom utlyst en tävling där det gäller att ta största möjliga gädda med deras egen Big Bandit. Låter kul! Sen gör det ju inget att den även ser bra ut……


Inget att snacka om. Idag var jag inne där och köpte 3 stycken av Mr Tiljander.
Nu är det hårdfiske med dessa som gäller!!!
Skall bli spännande. Jag har faktiskt aldrig fått en fisk på en Big Bandit trots att jag har ett par stycken sen tidigare… Nu är det dock allvar!!

STORT BETE = STOR FISK!!!!!

VILL HA!!!!!

Skitfiske på er!!

Totalt antal fisketurer i år : 60
Antal gäddor: 44
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar