Summa sidvisningar

onsdag 14 januari 2009

Nya beten 090114

När jag kom hem från jobbet idag hade mitt nya Savagear 4Play kommit!!!!!!!
Har inte kunnat hitta det i butik så jag beställde från Willys Sportfiske.

107 gram och 25cm!! Stort bete stor fisk!!!
Känns grymt stor när man håller den i handen.
Den ”vanliga” 19cm 4Play känns som ett UL bete i jämförelse. 
(För att inte prata om mitt 13cm 4Play)



Har också införskaffat en Alien eel som nog kan fungera till stor gädda?

Modifierade även min lip-grip idag.
Jag slipade till fina rostfria kulor med en diameter på ca 10mm
Efter det kapade jag ändarna på min lip-grip så att jag sen skulle kunna svetsa på dessa kulor och på så sätt få en rund och fin anläggningsyta i gäddans mun.
Fin tanke men när jag kapade min lip-grip såg jag att den var gjord av aluminium.
Aluminium + rostfritt = fel fel fel
Det blev skrotbingen för den lip-gripen. Man lär sig av sina misstag!

Börjar jobba sent imorgon så om bara vattenföringen är ok så skall det fiskas.

To be continued………..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar