Summa sidvisningar

måndag 12 januari 2009

090112 Gäddan vs Jörgen 2-1

Stack iväg en tur i dag igen. Började jobba kl 13.00 så det passade ju bra att ta en tur innan det var dags att jobba.
Tog mitt UL spö med min 13cm 4-play. Det ser ju så bra ut!!!

Tog först en tur till G-ån. Vädret var riktigt härligt och solen sken.


Dock blev det ingen fisk….. Missade dock en som försökte ta min lilla 4 play. Blev bara en stor virvel.


Efter det stack jag till F-ån.
Efter några kast på ett ställe där jag fått flera hyggliga gäddor (aldrig någon under 4kg) hade jag en miss till. Enda synliga beviset var en ordentligt stor virvel precis bakom betet.
Försökte ett tag att få den hugga men utan resultat.
Efter det flyttade jag och lyckades då till sist få en liten snipa.
Man skall inte ge sig!!!


Kul på UL utrustningen. Behöver nog byta till ett litet styvare spö. Det jag har nu är på 2-8g och 13cm 4-play väger 20gram……. Känns lite ”svampigt”.
Blir nog mer UL fiske framöver känns det som.

Ha D!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar