Summa sidvisningar

torsdag 22 januari 2009

090122 Äntligen fisk!!!

Efter jobbet tog jag en sväng till F-ån.
Var på plats ca 15.00 och började genast fiska av favoritsträckan.
Inte ett enda napp trots hygglig vattenföring……

Beslutade då att snabbt gå till en annan del av ån som under sommaren lämnat ifrån sig en del trevliga gäddor.

Jag kom fram ca 15.45 och fick då omgående en liten gädda på ca 1,5kg.
Trodde först att det var en öring då den kämpade otroligt bra trots sin storlek.
Funkar ganska bra med UL och mitt 4-play 13cm. Kul!!



Efter det gick jag vidare och fick då ganska snabbt en till i samma storlek. Även den var mycket pigg och kämpade bra.



Dock ville ingen av de större gäddorna smaka på mitt bete.
Har upptäckt att man måste fiska på ett helt annat sätt än på sommaren här i ån.

Under sommaren kan man kasta ut typ varsomhelst i ån och få fisk men nu under vintern gäller det att fiska av kanterna av ån, gärna bakom utskjutande partier som skapar lugnt vatten.

Verkar som om gäddorna ligger där och väntar på sommaren……
Nästa grej att fixa nu är ett litet styvare spö som klarar min 4-play 13cm lite bättre.
Hade också planerat att handla på mig ett par 4-play 19cm till som skall hjälpa mig att få den där efterlängtade 10 kilos gäddan……..

Skall också köpa på mig ett årskort i en ny å som vi kan kalla L-ån när jag får tid.

Storfiskarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar