Summa sidvisningar

måndag 26 januari 2009

090126 Lurig gädda

Körde direkt till F-ån imorse. Kände på mig att det skulle kunna gå bra idag.
Kollade först vattennivån som verkade vara lite hög men samtidigt var vattnet lite klarare än vanligt…..

Började fiska uppströms med mitt UL spö och min 13cm 4-play.

På andra kastet hugger en fin gädda på ca 2-3kg.
Riktigt kul på UL grejor. Bra fighter. Lyckades också få en bild mitt i hoppet. Inte bästa kvallen men ändå….



Efter det byter jag till mitt jerkspö och kastar nerströms.
På första kastet får jag en gädda till. Inte stor men en fisk i alla fall…..


Efter det går jag vidare längs med ån utan några större framgångar.
När jag kommer till stället där jag sist bommade en fisk av trevligt format så är spänningen på topp.
Efter några kast händer det igen. En STOR virvel bakom betet indikerar missat hugg.
Jag kastar vidare utan något hugg.

Jag går då en sväng nerströms och fiskar utan att ha ett enda hugg.

Efter ca 30 min är jag tillbaka och kastar då nerströms mot stället där jag tidigare bommade en fisk.

Ytterliggare en gång så ser jag en STOR virvel bakom betet. Efter det ingenting.

Jag byter då till mitt jerkspö och en 19cm 4 play och ställer mig så att jag kan kasta uppströms mot platsen med fisken.

Efter några kast så har jag hugg och fisken rullar till i ytan………

Jag fortsätter och efter ytterliggare några kast så följer gäddan efter och hugger nästan betet framför mina fötter. Inget monster men en trevlig fisk. Efter det så lyckas jag inte lura den mer.
Nästa gång………

En liten bild på dagens "medicin".



Jag kör då vidare till L-ån och gör några kast utan napp innan jag måste åka till jobbet. Träffade en kille som precis innan jag kom hade fått en öring på ca 3 kg. Kul för honom men jag tycker gädda är roligare!!


Ha det bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar