Summa sidvisningar

onsdag 31 december 2008

081230 F-ån och G-ån

Trots kylan valde jag att göra ett försök idag igen

Mitt första stopp blev vid F-ån. Jag fiskade av området som brukar ge fisk men utan en enda känning.

Provade både med min favorit 4play och Buster jerk. Lika kass!!

Dock var det ganska kyligt och man fick då och då pausa och bryta loss is från spöringarna. Det syns nog på bilden.

Då detta inte gav något valde jag att sticka vidare till G-åns nedre del för att se om jag kunde lura någon fisk där att hugga.

Helt dött även där........

Då det alltid känns kass att åka hem utan att ha fått fisk gjorde jag ett sista försök lite längre upp i G-ån.

Redan efter några kast högg en skaplig gädda. Den lossnade dock efter ett par sekunder.

Jag fiskade vidare och efter ett tag lyckades jag faktiskt få en gädda att hugga och fastna.

Brydde mig inte om att väga den men gissar på 2-3kg.

Tror att gäddan blev bättre än jag på denna bilden......

Nu har jag ju monterat av en trekrok på alla mina beten för att undvika onödiga skador på fisken. Jag tycker mig ha märkt att de flesta mindre fiskar sitter krokade på den bakre trekroken medans den främre alltid hänger och dinglar(eller fastnar) vid ögonen på fiskarna. Känns inte bra.....

Känns som att om gäddan bara är tillräckligt stor så tar den ändå hela betet vilket innebär att den fastnar så det räcker.

Nackdelen är nu att mina jerkar flyter som korkar..... eller går mycket ytligare.

Skall fixa en lösning på detta senare. Går kanske bra med en bit lina med en blyklump på?

 Har nu oxå köpt ett årskort för 2009 för fiske i en ny å.

Ser mycket fram emot att fiska där. Vet att det i denna å finns mycket större gäddor än i F-ån och G-ån.......

En höjning av mitt PB hade ju varit trevligt.

HA d!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar