Summa sidvisningar

onsdag 17 december 2008

081216 Lunchfiske med krydda

Fick min nya Buster Jerk modell Nemo igår…..
Var bara tvungen att sticka iväg på lunchen och testa den i N-sjön.
Fick på mycket kort tid 3 st smågäddor.
Lite tråkigt att få så små gäddor på så stora beten som Buster Jerk.
Jag tycker att det är väldigt ofta som krokarna fastnar på alla andra ställe än i munnen vilket inte känns så kul.
För att undvika för många felkrokningar tog jag bort den främre trekroken och lyckades trots detta få fisk.

Efter det hoppade jag in i bilen och började köra tillbaka till jobbet.
När jag hade kört en bit så slog det mig att det inte varit så mycket nederbörd senaste tiden vilket borde medföra att F-ån borde vara fiskbar……..
Sagt och gjort! Ett snabbstopp vid F-ån för några kast med min 4 Play.

Pga felkrokningarna tidigare idag valde jag då att trycka in hullingarna innan jag började fiska för att slippa skada fisken mer än nödvändigt……..
Detta skulle visa sig vara dagens (kanske årets) stora miss………………………………

Efter några kast får jag ett hugg. Känns som en trevlig gädda och jag lättar lite på bromsen för att fisken skall kunna kämpa sig trött. Då bara tjuter det till i rullen och fisken sticker iväg en ordentlig bit neråt i ån.
Plötsligt har den trevliga gäddan blivit en väldigt trevlig gädda!!
När jag sen lyckas pressa in den mot land ser jag att det är en STOR öring!!!
Detta samtidigt som den rullar runt och min 4-play lossnar ur munnen……
Vilken miss med hullingarna!!!

Besviken står jag kvar och kastar lite till i hopp om att den kanske kanske skall hugga igen.
Efter några kast kommer en hygglig gädda på ca 5kg och gör ett kraftigt utfall mot min 4 play men den missar…….

En titt på klockan visar att det är dags att jobba igen och jag hoppar in i bilen och åker tillbaka till jobbet.

Imorgon skall jag dock börja jobba lite senare än vanligt så då tänkte jag tillbringa ett par timmar vid F-ån med både UL och Jerk utrustningen .

To be continued……..

Ha D!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar