Summa sidvisningar

lördag 27 december 2008

081227 F-ån och G-ån

Hej igen!!

Min gissning visade sig stämma.. Idag var det bra fiske.

Skönt att det inte blev en tredje fisketur utan fisk.......

Redan efter ett par kast tappade jag en trevlig gädda.

Då den inte ville hugga igen bytte jag plats och fick då omgående en gädda i 2 kilosklassen.

Efter det gick jag tillbaka till stället där jag först tappade gädan och valde denna gång att kasta nerströms istället för uppströms.

Efter 2 kast högg den igen och denna gången fick jag upp den.

Då min 4-play satt långt ner i svalget valde jag att ägna tiden på land att lossa draget istället för att fotografera , väga osv.

Blev i alla fall ett kort.

Uppskattade vikten till ca 4 kg. Fin gädda. Hoppas att den klarade sig bra då jag släppte tillbaka den......

Efter detta åkte jag en sväng till G-ån.

Hade ganska snabbt kontakt med en gädda i 2 kilosklassen.

Gick en bit uppströms dock utan ett enda napp.

När jag kom tillbaka till stället där jag först hade kontakt bytte jag ut min 4-play mot en Buster jerk.

På andra kastet kommer en gädda och tar den underfrån så att halva gäddan kommer upp ovanför ytan. När jag gör mothugg rycker jag ut den ur munnen på gäddan så att den landar i skogen bakom mig....

Efter det blev det inget mer......

Nästa fisketur blir nog till N-sjön......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar