Summa sidvisningar

söndag 23 november 2008

081108 Rumänien

Har nu varit i Rumänien ett tag och jobbat.

Bodde på ett ställe som heter Alba Iulia.

En liten håla långt bort från allt vad civilisation innebär.

För att uttrycka sig mycket snällt kan man ju säga typ att allt inte var i toppskick………

Hotell, bilar, affärer osv .

Dock så passerade jag var dag på vägen till jobbet en liten å.

Planen var att vid första bästa tillfälle testa fiskelyckan där.

Så kom då chansen. Ser lovande ut eller?

När jag närmade mig ån så insåg jag att denna troligtvis fungerade som staden soptipp.

Överallt var det plastpåsar , oljefilter, oljedunkar, kläder osv osv.

Inte så mysig fiskemiljö men nu var jag här så varför inte prova.

Ganska snabbt såg jag ett par stim med mört vilket verkade lovande.

Efter en hel del fiskande i soptippen så insåg jag att det enda som verkade finnas var mört….. Trots detta var det i alla fall fint väder.

Jag pratade med några killar och frågade om det fanns gädda men killarna bara skakade på huvudet.

Troligtvis är alla förgiftade eller uppfiskade.

Under dagen mötte jag flera andra fiskare med metspö som hade hela påsar med mört. Troligtvis för att ta hem och äta…..

Efter ett tag fick jag faktiskt en mört på min lilla spinnare. Vilken jätte!

Stötte också på en utteliggare som låg och sov vid ån……

Sammanfattat kan jag då alltså konstatera att det inte direkt blev något drömfiske men det blev en intressant dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar