Summa sidvisningar

lördag 8 november 2008

080809 Nya favoritån

Har funderat en del och kommit fram till att idag skall jag tillbaka till min ”nya lilla å” och fiska. Har tänkt att följa den en bit och se om det finns mer fisk.

Ganska omgående får jag en hygglig öring. Bra start!

Det är dock inte öring som lockar mig. JAG VILL HA GÄDDA!!!!

Efter att ha lämnat stället där jag fick öringen går ån in i ett litet skogsområde där det är helt omöjligt att fiska….. Grenar och skit överallt!

Då det är första gången här vet jag inte riktigt vad jag skall förvänta mig och jag börjar bli lite less när jag plötsligt kommer ut på en äng. Detta samtidigt som ån blir mycket djupare. Mycket djupare innebär typ 75-100cm istället för 20cm….. To good to be true?

Första kastet ger en hygglig gädda.

Ganska snabbt får jag ytterligare en.

Den största är på ca 2 kg. Det är inga monster men det är kul fiske. Gäddorna är som galna!! Huggen är brutala. Innan de tar spinnaren så ser man svallvågorna komma och sen bara smäller det till. Underbart att fånga dessa fiskar på mina lätta grejor!!!

Ännu bättre är det att kunna släppa tillbaka alla fiskar.

Gäddbilder+++++++++++++++++++++++++++++

Trots bra fiske så kändes det ändå som att de bästa djupaste ställena inte gav fisk. Det innebär nog att det finns fiskar i denna å som borde vara mycket större än 2kg…….

 

Oavsett så kommer detta lätt att bli mitt nya favoritställe att fiska på!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar