Summa sidvisningar

söndag 16 november 2008

080915 Nytt PB i f-ån

Hej igen!

Har varit iväg och jobbat i Tyskland och Finland ett tag därav fiske avbrottet…….

Imorse var jag dock bara tvungen att åka förbi f-ån och göra några kast innan jobbet.

Jag var på plats kl 07.00 och började med att kasta på ett ställe där jag tidigare haft kontakt med gädda men aldrig fått något. Jag börjar kasta in i en glipa i vassbältet och under de första kasten händer ingenting men på ungefär 5:e kastet ser jag en STOR SVALLVÅG närma sig min lilla spinnare och några tiondelar senare en stor gäddkäft som slukar den.

FAST FISK!!! STOR FISK!!!!!!

Nu börjar fighten.

Gäddan kör fram och tillbaka genom vass och näckrosor och jag tror att jag tappat den flera gånger……

Samtidigt kommer en kille förbi som brukar komma och snacka med mig när jag fiskar där och han blir snabbt mer uppspelt än vad jag redan är.

Han skriker hela tiden. Ta upp den ta upp den!!!!!

Precis som om det inte är det jag gör……….

Med UL spö 1-4gram och 0,12mm lina är man inte så tuff……..

Efter ett tag lugnar den sig dock och jag lyckas landa den med ett gälgrepp.

Det är först då som jag inser att det är på denna spinnaren som jag tryckt in hullingarna……

Den lossnar ur mungipan på gäddan nästan bara genom att titta på den.

Efter några kort (skrik-killen hjälpte mig) så returnerar jag den igen.

Då jag inte har någon våg så uppskattar jag vikten till ca 5kg. Glömde även denna gång att kolla längden…… Nytt PB utan tvekan!!!!!!

Vilken underbar start på dagen!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar