Summa sidvisningar

lördag 8 november 2008

080816 Favoritån, ny sträcka.

Tillbaka i favoritån på ny sträcka.

Jag är på plats 04.30. Solen är på väg upp och luften är underbart frisk.

Smyger ner till ån och lyckas få till ett halvkass kast.

Börjar spinna in och nästan genast ser jag en jättesvallvåg som kommer emot den och sen smäller det till i hela spöet!!

Efter en ordentlig fight så kan jag landa fisken och fotografera den. Lång smal och vikt ca 2kg. Hade nog kunnat väga det dubbla med den längden……

 

Efter denna fisk går jag tillbaka till samma ställe som jag besökte förra gången.

Det blir ett par småöringar innan jag lyckas fånga en öring på 1kg som jag behåller för att äta.

 Underbar fisketur!!!

När jag kommer hem är det dags att fixa till öringen.

Köttet är orange och fint men efter att ha tillagat den så smakar det inte gott alls…..

Det blir C&R på ALLT i fortsättningen(inte havsfisk).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar