Summa sidvisningar

lördag 8 november 2008

080701 Tillbaka igen……

Dags igen! Efter förra gångens fiske har jag hunnit fundera en del och på något konstigt sätt fastnat ordentligt I ”fisketräsket” igen utan att ha varit ute på en månad.

 

Var också inne en sväng hos Fiske och Fiskar och köpte ett nytt UL kit. Kände att utvecklingen gått framåt sen jag fiskade sist. Det blev ett fint litet spö (som jag nog egentligen inte behövde…) och en Mitchell rulle med bromsen fram. Tog emot att inte handla en ABU rulle då jag alltid bara haft ABU rullar men jag blev övertalad……

Passade också på att fylla rullen med 0,12mm flätlina.

 

Premiärturen gick till samma å som förra gången. Eftersom jag bara tog en snabbis innan jobbet hade jag inte med mig kameran……

 

På samma ställe som sist får jag samma gädda med samma ärr på överkäken.

Vikt ca 3kg och 75cm lång. C&R är det som gäller!!!

 

Som tur var så hade jag mobilen så det blev  ett kort i alla fall.

 

Hände dock ett par gånger att linan började lindas upp runt bromsvredet istället för på spolen vid snabb vevstart…. Irriterande….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar