Summa sidvisningar

söndag 27 februari 2011

110227 ÅFISKE

Idag var planen att fiska på ett av dom hetaste ställena i ån.
Isfiske gör det ju möjligt att statiskt fiska av ett hett ställe vilket borde vara grymt effektivt.
Från början var jag inte så sugen men efter lite övertalning från Stefan gav jag med mig.

Å med is är inget som lockar mig……….

Oavsett vilket vi var på plats tidigt och började bära/dra/släpa grejorna genom vassen ner till ån.
Efter det var det provborrning på menyn.
Jag blev framröstad som provborrare. Livlina runt magen och så började jag borra.

Började naturligtvis inne vid land och borrade sen ett hål typ var 3e meter.
Kändes bra då vi inte kunde hitta ett enda ställe med mindre än 10 cm. Säkert!!!

Riggade alla spön och sen började vi vänta. Stefans mörtar från Sportfiskegiganten var av modell större :-)

Behövde inte vänta så länge innan en av mina vippor började bete sig konstigt.
Efter ytterligare någon halv minut löste den och jag började röra mig mot spöet.
Man är inte så smidig när man är klädd som en Michelingubbe på glashal is :-)
Kolla själv på filmen……


Naturligtvis lossnade fisken. Den var inte så stor men det är alltid skönt att få en fisk :-(

Efter det hände inte ett dugg. Efter ytterliggare några timmar packade vi ihop och åkte hem.

Tror inte det blir mer åfiske från isen för mig. När vi packade ihop knakade och sprakade det ganska otäckt i isen. Jag håller mig till stillastående vatten i fortsättningen!

Är lite sugen att testa ett nytt ställe innan jobbet imorgon. Tipsen jag fått pekar åt olika håll. Ett åt ”13+” och ett åt ”bara snipor”. Får se vad som händer. Rapport kommer!!

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 13
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 0
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 11
Årsbästa (Gädda): 7,8kg 101cm 110106
IS PB (Gädda): 10,2kg 101218
JERK PB (Gädda): 9,2kg 090312
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

1 kommentar:

  1. NiceNice, fan va häftigt och se fisken under isen! Har ju 50cm här i gbg... inte lätt att se fisken då.. he he
    Skitfiske På dig!

    //Max
    http://ninja-fisk.blogspot.com/

    SvaraRadera