Summa sidvisningar

lördag 26 februari 2011

110109 BRA START……..IALLAFALL

Stack iväg några timmar ut på isen för att se om någon gammelgädda var på G!!
Första spöet riggades vid 9 tiden och efter redan innan spö nr 2 var i vattnet så hade jag första fällningen. Gött!!!! Ännu en bra dag, eller?

Mothugg och fast fisk. Trots sin ringa storlek bjöd den på en rolig fight. Pigg snipa!

 
Efter detta riggade jag resten av spöna och precis när jag fixat det sista kommer en man knallande på isen rakt mot mig?

Han presenterar sig som journalist från Skånska Dagbladet och frågar om han får ta lite bilder. Han tyckte att jag fiskandes på isen mitt under soluppgången skulle ge fina bilder.

Samtidigt tar han fram block och penna. Nu fattar jag att det är allvar och jag säger att det är helt ok att fotografera om han ser till att bara få isbilder, dvs inga bilder från omgivningen samt att han inte skriver var jag fiskar.

Det vill han inte alls gå med på och tycker att jag är lite larvig. Efter lite diskussioner kommer vi fram till att jag ”känner” hans svärson som också är fiskare. Han menar på att svärsonen själv har lagt ut bilder på nätet med namn på sjön osv.

Jag håller inte med eftersom jag vet att vi fiskare vill försöka hålla våra vatten hemliga. Journalisten ringer sin svärson samtidigt som jag har en fällning så jag rusar iväg. Mothugg och stulen mört….

När jag kommer tillbaka så har han ändrat sig. Efter att ha pratat med svärsonen så slopades reportaget. Tack för hjälpen Xxxxxx !!

Hade ju varit snyggt att vara med på en stor bild i tidningen med texten.
-          Här i x-sjön jagar Jörgen Lindell storgäddan.
Fel fel fel ……..

Blev även lite ”fel” i förra blogginlägget. Jag tyckte att alla bilder var ”safe” att visa men det var inte alla som delade den åsikten,,,,,,,,
Blev omgående mailbombad av flera som tyckte att jag visade på tok för mycket.

Förlåt för det! Pga det kommer jag att börja censurera bilderna ännu hårdare i framtiden för att skydda hermliga ställen. Här ett exempel :-)

 
Tillbaka till fisket. Efter den stulna mörten så hade jag ett försiktigt tugg på en liten ruda som dock inte gav något.

Tack vare mina nya isbroddar gick det bra att gå runt på isen som var snorhal. Isbroddar is da shit!!!

 
Efter några timmar blev jag less och beslutade mig för att flytta till en annan del av sjön som brukar ge bra med fisk under ”öppet vatten säsongen”.

Dagens miss!!
På vägen dit lyckades jag snitta mina ”flytoverallsbyxor” ganska ordentligt med isborren. Så j-la irriterande!! Rätt igenom båda lager av tyg………

 
Lämnade iväg dom och  lagningen blev riktigt bra så det ordnade sig ju ganska bra ändå.

Och fisket då? Naturligtvis inte ett enda napp.

Har testat den delen tidigare också utan ett enda napp.

Packade ihop och åkte hem. Skall inte fiska mer i den delen av sjön från isen!!

På hemvägen städade jag upp lite skit från någon/några som tyckte att man kan använda isen som soptunna.
Synd att det finns vissa idioter i samhället som inte bryr sig om miljön.
En studieresa till Östeuropa eller Mellanöstern hade nog hjälpt. Här beter sig alla likadant och resultatet blir därefter. Länderna förvandlas till stora soptippar. Så vill man inte ha det…..

Skitfiske!!!


Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 3
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 0
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 3
Årsbästa (Gädda): 7,8kg 101cm 110106
IS PB (Gädda): 10,2kg 101218
JERK PB (Gädda): 9,2kg 090312
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar