Summa sidvisningar

lördag 26 februari 2011

110129 SNIPOR OCH SYREBRIST

Var ordentligt laddad inför en heldag på isen.
Hade planerat att vara på plats vid soluppgången och fiska ända tills solnedgång.
Detta på ett ställe som jag vet det finns 10are på.
Pga senaste tidens töväder (innan kylan) så ville jag inte ge mig ut själv och lyckades till sist få med mig Stefan som egentligen skulle åka skidor men som av olika anledningar skippade denna resa..
Stötte även hårt på brorsan men han vill inte gå upp så tidigt……
Brink hade hand om barnen så han kunde inte heller.

Väl på plats konstaterade vi dock att isen var dundertjock! 25-30cm!

I med alla spö och ganska snabbt så kom första fället.
Efter ett mothugg landades dagens första monster……
I med spöet igen och ganska omgående hugger det på spöetr precis bredvid det första.
Motrhugg och monster nr 2 landat…….
Vilken bra start på dagen!! Idag var dom på G!!!!

Nu fattade bara de lite större exemplaren.
Väntan började …….. och inte ett p-ss hände……
Vi flyttade spön, fiskade djupt , grunt och bytte betesfisk men inget hjälpte.
Stefan hade ett fäll (och jag ett) som ledde till missad fisk men annars var det stendött.
Det roligaste som hände under dagen var ett besök av ett litet djur som liknade en mink fast mycket mindre. Den sprang omkring runt om oss ett tag.
Ganska snabb så bilderna ”lite” suddiga…….
Fick också besök av min bror som hade lyckats låna ihop lite vinterkläder av sin flickvän. Han var jättefin…….

När klockan närmade sig 17.00 packade vi ihop och noterade då att flera mörtar var döda samt att en del var halvdöda?

Min enda slutsats är syrebrist? Annars dör inte fisken så utan anledning. Antar att man skippa fiske i denna sjö tills isen släpper. Synd………….

SKITFISKE!!


Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 7
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 0
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 9
Årsbästa (Gädda): 7,8kg 101cm 110106
IS PB (Gädda): 10,2kg 101218
JERK PB (Gädda): 9,2kg 090312
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar